ia tak jak rodzaje druku, każda ma swoje techniki. W zależności od potrzeby trzeba wybrać odpowiedni druk, bo każdy rodzaj jest przypisywany do konkretnych produktów. Zaczynając od druku solwentowego aż do druku rolowego. Inna techniką wydrukujemy reklamę na billboard, a inną nadruk na ubrania.
Do najczęstszych rodzajów produktów promocyjnych należą ulotki. Pasują do każdej reklamy i można na nich przekazać dużo informacji dotyczących danej działalności. Dobrze wykonane będą dobrze wyglądać i czytelnie się prezentować nawet podczas deszczu. Drukuje się je za pomocą druku offsetowego, ponieważ jest najbardziej opłacalny do małoformatowych wydruków. Jest to najczęściej używana technika.
Ulotki jako jedna z najstarszych form reklamy
Od setek lat sprzedawane są produkty i oferowane usługi. Wraz z nimi rozwijała się reklama zachęcająca do skorzystania z nich. Początkowo może miała formę słownego "zachęcania", jednak wynalezienie druku przeniosło ją na inny poziom.
Masowe rozpowszechnianie informacji reklamowych stało się możliwe między innymi dzięki pewnemu rzemieślnikowi o nazwisku Gutenberg. Wielu ludzi na pewno kojarzy go z podręczników historycznych, ponieważ postać ta umożliwiła masowy druk, dzięki wynalezieniu ruchomej czcionki.
Nowa specjalizacja stworzyła nowe miejsca pracy. Drukarnia stała się centrum powielania informacji i kopiowania ksiąg. Oprócz tego została wkrótce wykorzystywana do drukowania treści umożliwiających sprzedaż towarów i usług, czyli reklamy.
Najpowszechniejszą drukowaną formą reklamy są ulotki. Mały format, koncentracja najważniejszych treści sprawiają, że są one do dziś dzień bardzo popularne. Jest to również często pierwsza praca wielu ludzi. Jeśli nawet nie osobiście, na pewno znamy kogoś kto roznosił ulotki dla zarobku.
W każdym mieście na pewno znajdzie
Choć w ostatnich czasach informacje przekazywane na papierze są zdecydowanie mniej popularną formą od internetowej, nadal odpierają argumenty, które wytaczają przeciw nim nowsze formy przekazu. Historia dystrybuowania informacji na papierze sięga czasów starożytnych i przetrwała aż do dnia dzisiejszego. Warto więc nadal dywersyfikować źródła swej reklamy. Na rynku istnieje wiele firm, które umożliwiają druk intersujących nas rzeczy. W każdym mieście, na pewno znajdzie się drukarnia, która może zaoferować potrzebne nam usługi. Wybór jest duży i każdy może wybrać to czym jest naprawdę zainteresowany. Oferowanymi produktami są między innymi ulotki, plakaty, bilbordy czy nawet koszulki z nadrukiem logo lub nazwy firmy. Będąc w posiadaniu takich produktów nasze przedsiębiorstwo na pewno będzie lepiej rozpoznawalne wśród społeczeństwa.
Skuteczna reklama w mieście
Słowo drukarnia kojarzy się zazwyczaj z wielką firmą, która wydaje książki znanym osobom. Drukarnia może być to jednak także mniejsza firma posiadająca bardziej elastyczną ofertę materiałów promocyjnych. Mogą być to broszury reklamowe lub ulotki, których popularność wcale nie maleje. Profesjonalnie zaprojektowane ulotki potrafią zainteresować już samym wyglądem, a dobrze dobrana oferta firmy utrzymać klientów na długi czas. Ulotki mogą być roznoszone na zlecenie i nie jest to droga usługa. Firma może być dzięki temu rozpoznawalna na dużym terenie, na przykład całej dzielnicy mieszkaniowej w mieście. Druk ulotek nie zajmuje dużo czasu, a do dyspozycji są różne formaty i rodzaje papieru. Drukarnia realizująca takie zamówienie zwykle wykonuje je w ciągu 1-2 dni, a więc możemy bardzo szybko reagować na zmiany zachodzące w otoczeniu firmy.